Serieledare: Vimmerby Hockey

Underbar start på serien med tre vinster och en oavgjord. Det har bara gått fyra matcher får
man ha i baktanke och det kan vända fort. Men jag tycker vi ändå inte spelat på topp av vad vi
kan än och det känns väldigt tryggt. Om vi bara får iordning på det sista så kommer vi inte samla
in många förluster denna säsong tror jag inte. Men denna gång tror jag inte vi får njuta av
serieledning särskilt länge. Tabellen är nämligen lite haltande och imorn möter Nittorp - Nässjö
i sin hemmahall. Jag tror dom kommer återta serieledning, kan inte se att dom förlorar på
hemmais mot Nässjö. Dock kommer dom bara leda med ett ynka poäng om dom vinner.

Serien i övrigt har börjat ganska väntat. Det enda riktigt oväntade är väl att topptippade Skara är
jumbo utan ett enda poäng. Vet inte riktigt vad som hänt där faktiskt. Men dom lagen som ligger
topp fyra just nu kan mycket väl bli dom fyra som ligger där när alla poäng är inspelade. Som
det känns just nu är det enda laget som skulle kunna hota dessa fyra är väl isåfall Boro. Men
som jag skrev när jag tippade serien så känns dom svagare än vanligt och det kommer nog bli
ett mellanår för dom iår. Men det är 23 matcher kvar att spela och mycket kan hända. Det gäller
för oss att gå ut och fortsätta kämpa lika hårt varje match för att stanna kvar i toppen.

Angående laget så har lite saker hänt i veckan. Det första var att Jillehed fick en hjärnskakning
i lördagens J20 match med VIK. Han missade två matcher men ska träna igen imorn och
kommer väl troligtvis spela på söndag.

Hermansson fanns inte med i laget mot Boro utan anledning. Men tyvärr verkar det som han valt
att lägga ner hockeyn. Han kommer inte finnas med mer denna säsong.

Sen i matchen igår ådrog två av våra forwards sig skador. Simon Svensson fick en riktigt ful
tackling i slutet av matchen som resulterade i matchstraff för Borospelaren. Simon åkte till
sjukhus och det verkar vara fästet vid nyckelbenet som fått sig en smäll. Han kommer troligtvis
vara borta i ca 3-4 veckor.

Den andre forwarden som blev skadad var Robin Stolt. Han åkte lite olyckligt in i sargen och
skadade axeln. Oklart hur länge han kommer vara borta men han är inte med på söndag som
det ser ut nu iaf.

Oscar Bengtsson spelade igår med en ömande fot. Men han kommer inte vara i matchen mot
Motala utan kommer att vila tills nästa vecka eller längre beroende på hur foten känns. Jag
hörde även att någon VIK back troligtvis skulle spela med oss på söndag men jag vet tyvärr inte
vem.


#16

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0